czwartek, 28 kwietnia 2016

Poached eggs - Jajka w koszulce, w kieszonce.

W Polsce jadamy jajka i to nie tylko na Wielkanoc. Jajko można skonsumować na różne sposoby. Można zrobić dziurkę w skorupce i wyssać zawartość (raw eggs - surowe jajka). Można zrobić kogel-mogel (gogl-mogl). Jajecznica - scrambled eggs). Jajko sadzone (fried egg albo sunny-side egg).
Ogólnie rzecz biorąc, ludzka pomysłowość, w tym kulinarna, wydaje się być niemal nieograniczona.

Brytyjczycy ogromnie lubią poached eggs. Co to takiego jest poached egg i jak je przyrządzić?
Może na początek obejrzyjmy krótki filmik o tym jak przyrządzić poached egg.

W tym celu w przeglądarce google wpisuję co następuje: How to make poached eggs. Pojawia się mnóstwo propozycji. Poszukajmy filmiku. How to make poached eggs video.
Dlaczego to piszę? Tak na wypadek gdyby za jakiś czas filmik na youtubie zniknął. Wówczas już wiecie Drodzy Państwo jak szukać.


Okey, pierwszy raz widzę aby to gotować w taki sposób. Osobiście próbowałem raz ugotować takie jajko dokłądnie według przepisu jaki mi podał doświadczony local mate. (Tubylec). Powiedział, żeby zagotować wodę, wlać octu winnego i zacząć mieszać w jednym kierunku po czym do tak mieszanej wody wlać surowe jajko nadal mieszając. Po kilku, paru minutach jajko jest gotowe. Ja zepsułem w ten sposób sześć albo więcej sztuk i jedno mi się nawe, nawet udało. Raz nawet ugotowałem jajko na miękko i obrałem ze skórki. Dwa zepsułem a jedno udało mi się obrać idealnie i odrobinę przypominało to poached egg, ale moim zdaniem wyglądało lepiej. Zresztą Anglicy mają specjalne urządzenie służące do gotowania takich jaj.

Wygląda to tak:



A oto ten tradycyjny sposób, który dla mnie osobiśćie okazał się mało przydatny, żeby nie powiedzieć inaczej.




No i tak to, miej więcej wygląda. Podsumowując: nie próbujcie tego robić sami w domu :))
Try as I may, I couldn't make it right.

1 komentarz:

  1. Ja widziałam to coś do jaj, ale myślałam, że to do sadzonych :) Ejjj, jeśli Jamie Olivier podaje przepis to jest on święty ;) pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń